Lepistönkatu 5, 30100 Forssa
03 422 1442
Arkisin 8.00 - 16.30
Kartta

1. Alustan pesu  ja muoviosien purku

Kuva 01

1. Irroitetaan muoviset sisälokasuojat (etu ja taka)

Irroitetaan ruosteenetokäsittelyn kannalta tarvittavat alustaa peittävät muoviosta.

2. Irroitetaan ruosteenetokäsittelyn kannalta tarvittavat alustaa peittävät muoviosta.

Alustaan ruiskutetaan liuotin ja sampoo ja pestään painepesurilla ja kuumalla vedellä 200 baarin paineella.

3. Alustaan ruiskutetaan liuotin ja sampoo ja pestään painepesurilla ja kuumalla vedellä 200 baarin paineella.

2. Kuivaus (Kaikissa käsittelyssä)

Auto kuivataan erillisessä kuivaushuoneessa lämpöpuhaltimella ja koteloturbolla.

4. Auto kuivataan erillisessä kuivaushuoneessa lämpöpuhaltimella ja koteloturbolla.

Tavaratila tyhjennetään ja sivuveroilut avataan (Ei lisäturvakäsittelyssä)

5. Tavaratila tyhjennetään ja sivuveroilut avataan (Ei lisäturvakäsittelyssä)

3. Yläpuoliset kotelot ja ovet (Ei lisäturvakäsittelyssä)

Poistetaan tavaratilankannen verhous

6. Poistetaan tavaratilankannen verhous

Ruiskutetaan tavaratilankannen tukirakenteet sispuolelta

7. Ruiskutetaan tavaratilankannen tukirakenteet sispuolelta

Ruiskutetaan takapään kotelorakenteet

8. Ruiskutetaan takapään kotelorakenteet

Ruiskutetaan tavaratilan sivut ja muut tavaratilasta suojattavat kohteet

9. Ruiskutetaan tavaratilan sivut ja muut tavaratilasta suojattavat kohteet

Ovien suojaus vesivalumareijistä tai listojen reijistä ( reikiä poraamatta)

10. Ovien suojaus vesivalumareijistä tai listojen reijistä ( reikiä poraamatta)

Asikkaan halutessa suojaamme ovet perinteisellä tavalla porattujen reikien kautta

11. Asikkaan halutessa suojaamme ovet perinteisellä tavalla porattujen reikien kautta

Suojataan konepellin tukirakenteet sisältä päin

12. Suojataan konepellin tukirakenteet sisältä päin. Diamond-kaksoiskäsittelyssä ruiskutataan lisäksi ovenpohjat ja takasivukotelot pitkävaikutteisella erikoiskoteloaineella

4. Alustan kotelorakenteiden ja alustan suojaus nosturilla

Auto siirretään nosturille, peitetään jarrut ja muut tarvittavat kohteet ( lisälämmitin ym)

13. Auto siirretään nosturille, peitetään jarrut ja muut tarvittavat kohteet (lisälämmitin ym)

Auto siirretään nosturille, peitetään jarrut ja muut tarvittavat kohteet ( lisälämmitin ym)

14. Ruiskutetaan tukivarret ja apurungot

Ruiskutetaan eturunkoaisat ja muut etupään kotelorakenteet

15. Ruiskutetaan eturunkoaisat ja muut etupään kotelorakenteet

Ruiskutetaan kynnyskotelot ja muut keskiauton suojattavat kohteet

16. Ruiskutetaan kynnyskotelot ja muut keskiauton suojattavat kohteet

Ruiskutetaan takarunkoaisat ja muut takapään kotelorakenteet

17. Ruiskutetaan takarunkoaisat ja muut takapään kotelorakenteet

Ruiskutetaan alustan saumat ja koko alusta ruosteenestoaineella

18. Ruiskutetaan alustan saumat ja koko alusta ruosteenestoaineella. Diamond-kaksoiskäsittelyssä ruiskutetaan lisäksi kynnyskotelot, etu- ja takarunkoaisat sekä muut tärkeät kohteet pitkävaikutteisella erikoiskoteloaineella

Ruosteenestoaineen kuivuttua sujataan koko alusta kulutusta kestävällä alustasuoja-aineella

19. Ruosteenestoaineen kuivuttua sujataan koko alusta kulutusta kestävällä alustasuoja-aineella. Diamond-käsittelyssä kuluviin kohteisiin ruiskutetaan lisäkerros alustasuoja-ainetta.

5. Purettujen osien paikoilleen asennus

Muovisten sisälokasuojien asennus

20. Muovisten sisälokasuojien asennus

Moottorin suojamuovien asennus

21. Moottorin suojamuovien asennus

Vaihteiston suojamuovien asennus

22. Vaihteiston suojamuovien asennus

Keskilattian sujienmuovien asennus

23. Keskilattian sujienmuovien asennus

6. Päältäpesu ja sisäpuhdistus

Levitetään liuotinpesuaine sekä samppoo auton maalipinnalle ja pestään painepesurilla

24. Levitetään liuotinpesuaine sekä samppoo auton maalipinnalle ja pestään painepesurilla

Pestään lasit sisäpuoplelta ja puhdistetaan pölyt

25. Pestään lasit sisäpuoplelta ja puhdistetaan pölyt

Irtohiekkojen imurointi

26. Irtohiekkojen imurointi

Tarkastetaan ruostesuojaus ja rajaukset

27. Tarkastetaan ruostesuojaus ja rajaukset

Kiinnitetään käsittelytarra alustaan

28. Kiinnitetään käsittelytarra alustaan

7. Käytettyjen autojen lisätyövaiheet

Jo 2 -3 vuoden iässä autoissa on jo todenäköisesti alkavaa ruostetta. Ruosteen poisto onnistuu parhaiten hiekkapuhaltamalla.

Hiekkapuhallus suoritetaan kuivauksen jälkeen ja maalataan ruosteenestomaalilla.

Todettu ruostetta pesun jälkeen. Kuvassa vasemmann takapyörätilan iskunvaimentimen yläpää.

29. Todettu ruostetta pesun jälkeen. Kuvassa vasemman takapyörätilan iskunvaimentimen yläpää.

Edellinen kohta hiekkapuhalluksen jälkeen

30. Edellinen kohta hiekkapuhalluksen jälkeen

 Sama kohta ruosteenestomaalattuna.

31. Sama kohta ruosteenestomaalattuna.

Ruostetta vasemman takapyörön takana

>32. Ruostetta vasemman takapyörön takana.

Edellinen kohta hiekkapuhallettuna

33. Edellinen kohta hiekkapuhallettuna.

Sama kohta ruosteenestomaalattuna.

34. Sama kohta ruosteenestomaalattuna.

Ajankohtaiset tarjoukset

  • Ota yhteyttä, niin teemme sinulle autosi käsittelystä tarjouksen.